West Ham vs. Millwall

"Knivdåd och upplopp - spelarna tvingades fly i skandalderbyt
LONDON. Hatmötet mellan West Ham och Millwall urartade med våldsamma upplopp.

- Det verkar som om det här var planerat, säger en talesman för Londonpolisen till Sportbladet.
De som var inblandade hade inte biljett till matchen utan befann sig där av andra skäl."
- Aftonbladet



Det ar ju som taget ur filmen Green Street for er som har sett den!
Maste erkanna att jag tycker det ar lite komiskt da Londonpolisen sager att "det verkar som det har var planerat"
men seriost va troru?! Ni dar ute som vet nagot om Engelsk fotboll och deras Firms vet att dessa "supportar" till storsta del inte ar dar for att heja fram sitt favorit lag, 9 av 10 av dom ar ju bara dar for att starta brak och "vinna" status.
O de dar med statusen ar inget jag forstar mig pa om ja ska vara arlig. Hade denna disskusion med Lee for lite sen faktis da vi kikat pa Green Street och Football Factory. Ja menar jag har verkligen ingen forstaelse for vad fotbolls huliganerna vinner pa att bara slas, ja menar, denna "status" som dom nu sager att dom far, vad fan har den for nytta? Hur har slagsmal nagot att gora med att sparka runt pa en boll pa en grasplan!?
Tycker det ar grymt synd att vissa kanner att dom verkligen maste sabotera en av de basta sporterna vi har! Det ar hemskt att supportrar kan bygga upp sa mkt att mot ett annat lag.
Bara for jag ar Man utd fan betyder inte det att jag skulle ga och sla ner en Chelsea supporter bara for att vi inte hejjar pa samma lag, de ar ju sa absurt korkat!
Men men, det ar inte forsta och Absolut inte sista gangen det kommer handa!


Bilder ur filmen Green Street



Verkligen en film jag kan rekomendera!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback